VANLIGA FRÅGOR

Här svarar vi på frågor vi fått från våra gäster. Finns inte din fråga med! Mejla oss stay@winstruphostel.se eller ring 046 - 80 900 så får du svar;
 

  • Kan jag checka in efter att receptionen är stängd?
    • Inga problem, två dagar innan inchecking skickar vi ut koden till ytterdörrarna, vilket gör att du kan komma in oberoende av vad klockan är. På receptionsdisken finns ditt Välkomstbrev med information om ditt rum, din sovalkov samt dörrkoden till rummet.
    • Bokar du senare än två dagar innan incheckning skickar vi koden via mejl eller SMS
  • Vad betyder "obemannad reception"?
    • Vi har ingen personal som sitter och väntar på dig i receptionen, men vi finns tillgängliga på telefon 08:00 - 20:00 varje dag om du har några frågor eller behöver hjälp med något. Vi kan kalla det en "virtuell" reception
    • Incheckingen ordnar du själv, koder till ytterdörrarna har du fått innan ankomst, kod till ditt rum finns i ditt Välkomstbrev som väntar på receptionsdisken
    • Personal finns på vandrarhemmet varje dag, minst mellan 16:00 - 18:00, oftast betydligt fler timmar. Ring till receptionen så ordnar vi så att vår personal söker upp och hjälper dig
  • Hur checkar jag in?
    • Två dagar innan check-in skickar vårt bokningssystem ut ett ankomstbrev med kod till ytterdörrarna och instruktioner för hur incheckningen går till
    • På receptionsdisken väntar ett Välkomstbrev med information om vilket rum du ska bo i, koden till rumsdörren samt vilken sovalkov du blivit tilldelad. Det finns även information om WiFi, var du kan käka frukost samt hur du checkar ut
    • I vissa fall behövs kompletterande information (alla utländska gäster måste registreras enligt föreskrifter från Utlänningspolisen), och då finns antingen en utskrift av bokningen med markering av saknad information som behöver fyllas i eller en Registration Form i de fall en större mäng information saknas. Bägge dokumenten måste undertecknas och lämnas sedan i öppningen i receptionsdisken.
    • Bokar du senare än två dagar innan incheckning använder vi oss av mejl, SMS och ibland ringer vi upp för att säkerställa att du fått den information du behöver
  • Hur checkar jag ut?
    • Du behöver lämna din sovalkov senast kl. 11:00
    • Samla ihop påslakan, underlakan och örngott och lägg i de grå säckarna i receptionen
    • Klart! Kolla gärna en extra gång så att du inte har glömt något
  • Vad gör jag om jag glömt handduk och / eller hänglås?
    • Om du vet innan du checkar in att du vill hyra en handduk eller köpa ett hänglås så kan du ringa 046 - 80 900 mellan 08:00 - 20:00. Vi uppdaterar din bokning och ser till att handduk / hänglås väntar i din sovalkov
    • Kommer du på att du glömt handuk / hängläs när du checkat in så ring 046 - 80 900 så ser vi till att du får tillgång till det du behöver (det mest går att lösa även via telefon)
  • Finns hårtork eller strykjärn?
    • Vi har både hårtork och strykjärn att låna. Ring oss på 046 - 80 900 så berättar vi var du hittar dem.
  • Kan jag betala kontant?
    • Nej, eftersom vi inte har någon personal som kan ta emot betalningen. Det går bra att betala med Swish och PayPal om du inte har ett kreditkort. Skicka ett mejl eller ring oss så får du detaljerna