Vanliga frågor

Här svarar vi på frågor vi fått från våra gäster. Om din fråga inte finns med kan du mejla; stay@winstruphostel.se eller ringa 046 - 80 900;
 

  • Kan jag checka in efter att receptionen är stängd?
    • Inga problem, två dagar innan inchecking skickar vårt system koden till ytterdörrarna med mejl till dig. Det gör att du kan komma in oberoende av vad klockan är. På receptionsdisken finns ditt välkomstbrev med information om ditt rum, din sovalkov samt dörrkoden till rummet.
    • Bokar du senare än två dagar innan incheckning skickar vi manuellt koden via mejl eller SMS.
    • Bokar du samma dag som du kommer får du all information du behöver via mejl.
  • Vad betyder "obemannad reception"?
    • Vi har ingen personal som sitter och väntar på dig i receptionen, men vi finns tillgängliga på telefon 08:00 - 20:00 varje dag om du har några frågor eller behöver hjälp med något.
    • Incheckingen ordnar du själv. Koder till ytterdörrarna har du fått innan ankomst, kod till ditt rum finns i ditt välkomstbrev som väntar på receptionsdisken.
    • Personal finns på vandrarhemmet under dagtid varje dag. Ring till receptionen så ordnar vi så att vår personal söker upp och hjälper dig.
  • Hur checkar jag in?
    • Två dagar innan check-in skickar vårt system ett mejl med kod till ytterdörrarna och instruktioner för hur incheckningen går till.
    • På receptionsdisken väntar ett välkomstbrev med information om vilket rum du ska bo i, koden till rumsdörren samt vilken sovalkov du blivit tilldelad. Det finns även information om WiFi, var du kan äta frukost samt hur du checkar ut.
    • Har du bokat samma dag som du kommer så har vi inte alltid möjlighet att skriva ut ett välkomstbrev. Du får då all information du behöver i ett mejl.
    • Bokar du senare än två dagar innan incheckning använder vi oss av mejl eller SMS. Ibland ringer vi upp för att säkerställa att du fått den information du behöver.
    • Alla utländska gäster måste registreras enligt föreskrifter från Utlänningspolisen. Då finns antingen en utskrift av bokningen med markering av saknad information som behöver fyllas i eller en Registration Form, i de fall en större mängd information saknas. Bägge dokumenten måste undertecknas och lämnas i öppningen i receptionsdisken.
  • Hur checkar jag ut?
    • Du behöver lämna din sovalkov senast kl. 11:00.
    • Samla ihop påslakan, underlakan och örngott och lägg i de grå säckarna i receptionen.
    • Klart! Kolla gärna en extra gång så att du inte har glömt något.
  • Finns handduk och/eller hänglås?
    • Om du vet innan du checkar in att du vill hyra en handduk eller köpa ett hänglås så kan du ringa 046 - 80 900 mellan 08:00 - 20:00. Vi uppdaterar din bokning och ser till att handduk/hänglås väntar i din sovalkov.
    • Kommer du på att du glömt handuk/hänglås när du checkat in så ring 046 - 80 900 så ser vi till att du får tillgång till det du behöver (det mest går att lösa även via telefon).
  • Finns hårtork eller strykjärn?
    • Vi har både hårtork och strykjärn att låna ut. Ring oss på 046 - 80 900 så berättar vi var du hittar dem.
  • Kan jag betala kontant?
    • Nej, eftersom vi inte har någon personal som kan ta emot betalningen. Det går bra att betala med Swish och PayPal om du inte har ett kreditkort. Skicka ett mejl eller ring oss så får du detaljerna.